Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak chcieć dania w restauracji na diecie? Jeśli istniejemy na diecie, często urządza się nam, że życie na osiedlu jest niemożliwe. Rodzinny obiad w restauracji stosuje się z koniecznością rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Dobrze nie musi właśnie być. Wystarczy, że będziemy planować na pomocy kilka zasad, które wykonają, że z jakiegoś spotkania z partnerem czy rodziną wyjdziemy z lekkim żołądkiem i doskonałym sumieniem. Jak więc jeść zdrowo w restauracji? Na co zwrócić uwagę, przeglądając menu?

Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Napisz na dania z warzywami

Niezależnie z tego albo się odchudzamy, lub jesteśmy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej zdrowej, zbilansowanej diety natomiast nie powinniśmy ich wychodzić. Według tych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one być aż 50% talerza.

Dlatego wydobywając się na obiad z rodziną albo ze przyjaciółkami do restauracji, zamawiajmy przede każdym dania bogate w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej leczą one strona surówek oraz miksu warzyw przygotowywanych na parze czyli w wodzie (przeważnie jest więc marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli przyjmujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, albo nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to znaczy dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że jedząc je, przytyjemy, bo o ile nie będą one strzelane z masłem lub polane sosem, o tyle nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, jakie nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj dań szerokich i smażonych

Obróbka termiczna dań to nowa sprawa, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy określamy się na obiad lub kolację do restauracji. Jaki twórz przygotowania dań jest nadzwyczaj dobry osobom pamiętającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, gdy będą więc potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czy na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z artykułów pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysoko przetworzonych i wystawić na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w klubie gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i mięsa poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede każdym powinniśmy unikać dążenia do pokoi z fast foodami. Co skoro nie znamy spośród nich zrezygnować? Spróbujmy poszukać restauracji, jakie podają w prostym menu ich większe wersje. Możemy zjeść np. pizzę na małym, pełnoziarnistym cieście z śladową ilością sera, warzywami i słabym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z chudym mięsem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania przyrządzone z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, też z chudych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na etap diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze swymi warto zwolnić z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, pasztetów i tłustych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Uważaj na kaloryczne napoje

Pułapką na diecie mogą być słodzone i gazowane napoje. Najkorzystniejszym lekarstwem jest woda, jeżeli a nie liczymy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, jakie nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z obraną dietą jest zdecydowanie łatwiejsze, kiedy zamawiamy w swej nam restauracji, w menu jakiej dobierają się dania odpowiadające naszym oczekiwaniom. Nie potrzebują wtedy stanowić domy gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w klas fit. W dużo miejscach, jakie oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone czy gotowane.

Wybór odpowiedniej restauracji np. w Gdańsku, lub innym większym mieście, będzie zdecydowanie lepszy ze powodu na zdrową część lokali. Jeśli używacie w Trójmieście, godną uwagi jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy zdrowsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, a jeżeli zależy nam na lekkostrawnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej położyć na kolejne sposoby obróbki, które dają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na niskim oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, jakiej powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest pilnowanie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Rzeczywistość jest taka, że z młodego odżywiania same możemy przybrać na wadze. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest ważne ze powodu na to, że nie wynosi ona liczb odżywczych oraz po jej zjedzeniu szybko robimy się głodni, a w konsekwencji jemy dobrze niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo że istniejemy szybko najedzeni plus to nasze oczy i rozbudzone kubki smakowe potrzebują więcej, a nie nasz żołądek.
Myśl o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy planować na uwadze opisane zasady. Gdy ich przestrzegamy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Miejmy też, że najistotniejszy jest umiar natomiast nie zawsze warto na wartość odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments